Dag 8: Route 12 + Capitol Reef NP

8 augustus 2022 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

De dag start met een zelfgemaakt ontbijt met 'George' (in Walmart gekochte grill): tosties, toast, heerlijk. Bij het motel is ontbijt karig. Alles is op en de receptionist, nitwit, vult niet bij. Gauw inpakken en weg. Toch even tanken bij het motel. We staan bij pomp 2, die doet niks. Naar binnen: 'o ja', zegt nitwit: 'die doet het niet, moet ik eigenlijk een bordje ophangen'. Dan zakt je broek toch bijn af.  Pomp 3 doet het wel, gauw vol en weg. En wat een weg: highway 12. Prachtige afwisselende gezichten: zwarte bergen, bomen, rode heuvels, witte bergvergezichten. Steeds maar stoppen: de kids komen de auto niet meer uit, ik wel. Na 3,5 uur komen we aan in Torrey. De kamers zijn nog niet klaar dus alvast naar Capitol Reef NP. Tip was om pie's te gaan eten bij Gifford House, een kolonistenhuisje in de fruitvallei waar deze streek beroemd om is.  Die ging net open: gordijntjes werden omhoog gerold. We eten 3 pie's op: versgebakken. Dan splitsen we op. Linde, Tijs en ik starten aan de ene kant van het Grand Wash Trail. Mama, Nic en Britte rijden naar de andere kant van het trail en lopen ons tegemoet. Op 3/4 van de route komen we elkaar tegen. Daarna naar het hotel: het is heet en we verlangen naar een zwembad. Dus om 16.00 checken we in en wordt er gezwommen. Om 19.00 halen we bij Capitol Burger superlekkere hamburgers op die we op een picknickbank nuttigen. Ik wil de zonsondergang zien, As gaat mee, de kids zetten we bij het hotel af. Weer een mooie zonsondergang bij Goosenecks. Daarna terug naar het hotel en in bed inchecken. Een topdag: Capitol Reef, je bent prachtig.

1. Monique:
    8 augustus 2022
    Haha een tosti-ijzer gekocht. Dat kan er maar 1 zijn die dat doet 😂.
    Leuke verhalen! Geniet lekker verder!