Dag 7: Bryce

7 augustus 2022 - Cannon Beach, Oregon, Verenigde Staten

De wekker om 7.00 uur gezet. Ontbijt op de kamer want buiten koffie en juice biedt dit motel niks aan. Daarna de auto in naar Bryce Canyon NP. Als je daar bent, dan doe je het Navajo-trail met het QueensGarden-trail, dus wij ook. De temperatuur viel mee dus de diepte in naar Wallstreet en door naar Queens Garden. Onderweg even rusten: ging Nic toch bijna op een ratelslang zitten. Dat was even schrikken, voor mama nog meer dan voor Nic. Het trail afgemaakt met berggeit Tijs die overal omhoog kroop. Terug bij sunrisepoint, even naar de lodge. Helaas geen drinken, wel goede wifi dus de kids even laten 'bijkomen'. Ongelofelijk hoe belangrijk die is: komen we ergens aan dan zijn ze meer benieuwd naar de wifi dan naar de kamer..  Met de auto daarna doorgereden in het park naar alle viewpoints tot Yovimpapoint. Daar het Bristlecone Looptrail gedaan. Die viel tegen: het bos was grotendeels afgebrand en uitzicht was niet bijzonder. Weer de auto in en terug naar het motel voor de lunch en uitrusten. Even boodschappen doen in Tropic: 6 dollar voor een paar eitjes, Amerika blijft duur. Het motel stelt echt niets voor: geen terras, geen zwembad, niks buiten een bed en een staircase. Na 2 uur relaxen is As er klaar mee: we gaan een wandeling doen. We kiezen voor het Mossy Cave trail. De kids blijven in het motel bij de wifi. Wat blijkt: een fantastische plek met een waterval. We haasten ons naar huis, bestellen onderweg pizza's, pikken de kids op, daarna de pizza's en met pizza en cola terug naar de waterval. We picknicken met de pizza's: zalig! Hier hadden we de middag moeten relaxen ipv in het motel. De kids denken hier anders over: een waterval heeft geen wifi. Om 19.15 uur weer richting Bryce voor een zonsondergang bij Sunsetpoint. Ik vond hem prachtig, de rest is minder enthousiast. Om 21.00 uur zijn we moe maar voldaan terug in het motel. Een koude budweiser en dan het mandje in. Morgen gaan we via route 12, richting Capitol Reef NP.

1. Luc &Susan Stevens:
    7 augustus 2022
    Haha, zo herkenbaar allemaal. Ik had ook op mijn lijstje nog de Mossy cave trail staan, maar was bang dat het een beetje hetzelfde zou zijn...helaas gemist, maar hebben toen de middag bij het zwembad doorgebracht.
    Mooie foto's!! Snap de reactie van Astrid met de ratelslang wel..
    Wij vandaag Grand Canyon gedaan.