Dag 6: Zion

6 augustus 2022 - Cannonville, Utah, Verenigde Staten

Idd, we gingen op weg naar Bryce. Onderweg besloten van het plan af te wijken en een middagje Zion in te lassen: ons 1ste echte park deze vakantie. De parkpas gekocht en door... Wat een prachtige weg naar het visitor center. Een plekje vinden voor bakbeest, net naast een picknicktafel dus daar de lunch bereid. Vervolgens met de bus het park in. Daar bleek dat veranderingen in programma niet bij iedereen lekker vielen. Met gezonde tegenzin begonnen onze dames aan de wandeling naar de Narrows en later omhoog naar de middle pools. Tijs vond het fantastisch: overal opklauteren en foto's maken. Ik genoot van de prachtige vergezichten. Echt indrukwekkend. Gelukkig werd het bewolkt wat het wandelen makkelijker maakte. Bij Zion Center wat gedronken, de bus in, terug naar bakbeest. Nic baalde dat we geen beesten zagen en plots langs de weg op het plateau: berggeiten. We lieten Zion achter ons en door naar Bryce. De Stairwayinn is ook echt niet meer dan een trappengebouw met kamers: niet echt charmant. Typisch amerikaans vanuit de film. In Tropic komen we bij Showdown terecht: echt lekker eten, super ambiance, live-entertainmant en vol met NL-ers. Daarna terug naar de inn, het mandje in. Morgen gaan we echt naar Bryce.