Dag 20: New York

20 augustus 2022 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend was ik als eerste wakker: op boodschappenjacht. Datcwerd effe zoejen. We hadden al vaker die hotdogkarren gezien: zag er zo leuk uit.. Ergens ging een garagedeur open en werden er 7 karren naar buiten gerold: gewoon een onderneming. Alles is groot in de USA. George heeft voor ontbijt gezorgd. Daarna richting Whitehall St voor de ferry naar Staten Island.  Vandaaruit een prachtig zicht op skyline en vrijheidsbeeld.Op Staten Island in de outlet geshopd en terug met de ferry naar Manhattan. Via Batterypark naar het 9/11 Memorial gelopen (onder protest van de kids). We hebben een allin Metropas. Maar wat bleek: ze zijn niet berekend op families van 6. Js mag er max 4 kopen. Dus nu reizen we op 4 pasjes: 2 'gratis'. Via het World Trade Centre met de metro naar High Line Park: een voornalig spoor boven de grond die nu tot park is omgetoverd: hoe gaaf en bijzonder. Het is wel 2,5 km lopen (en dat viel niet bij iedereen in goede aarde). Nog even door Chelsea Market en dan snel naar het hotel. Even uitrusten, dan snel eten en naar de Yankees. We maken een planningsfout en eindigen met een volle tas Wendy-fastfood in een overvolle metro richting Yankeestadion. We eten voor het station snel de koude burgers op en dan stadion in: megagroot, mega indrukwekkend. De Yankees hebben helaas geen goede avond en scoren geen punt  Desalniettemin genoten: weer alles groot en over de top. Daarna in een overvolle metro terug: coroba kennen ze niet meer in New York. Linde kent de subway inmiddels en leidt ons in 1 rechte lijn naar het hotel. Om 22.30 zijn we binnen. Helaas werken 2 van de 3 liften niet en is er net een bus Franse studenten  gearriveerd. We zijn kapot, drukken ons naar voren en komen zo met enige vertraging toch redelijk snel boven.... op de 26ste aan. Wat hebben we weer veel gezien en beleefd....