Dag 5: Antelope Canyon

5 augustus 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Wauw, wauw, wauw. Wat was dat gaaf om te zien: Lower Antelope Canyon. De dag begon met een prima ontbijt met wafels, koffie en toast. We hadden tot 11.00 uur dus zijn As en ik nog even naar de garage gereden. Bakbeest gaf gisteren 'change oil soon' aan en met nog een reis in het vooruitzicht wilden we geen risico nemen. Gelukkig kwamen we Lube uit. Die kon ons meteen helpen. Of we contant wilden betalen, betaalautomaat stuk. De bank lag tegenover maar accepteerde geen btl-creditcard (raar verhaal). Uiteindelijk met hulp van een ander filiaal lukte de betaling toch. De tijd begon te dringen dus snel naar de canyon. Het was al aardig heet geworden dus het wachten in de zon viel niet mee: per dag gaan hier 4000 mensen doorheen. Ook vandaag: fully booked. Vlak voor we de canyon ingingen werd Linde onwel. Ze knapte op maar mocht er niet in en moest terug met As: balen. Wij wel de canyon in: foto na foto. Van Haai Bruce, The Chief, het Zeepaardje, Microsoft-logo, de Draak enz. Allemaal ontstaan door flashfloats. De een nog mooier als de ander. De laatste flashfloats hadden een nieuwe gang geopend: Bellybutton. Wel overal verplicht met mondkapje: Navajo-regels. Na 1,5 uur kwamen we dolenthousiast uit de canyon. Na wat gepraat met de supervisor mochten Linde en As met de half twee tour mee. Linde vond het retespannend maar kwam na 1,5 uur net zo enthousiast uit de canyon. Echt gaaf! Op de terugweg nog even langs de Walmart: een toaster kopen. De rest van de middag rustig aan gedaan en tosties gegeten. Als avondeten pizza's opgehaald en samen met de familie Stevens gegeten op een mooi uitkijkpunt op Lake Powell. Echt leuk om vrienden hier te zien en enthousiaste verhalen te delen. De politie maakte een eind aan onze reunie: na sunset is het lookoutpunt verboden gebied, dus de auto's in. Alvast koffers gepakt: morgen gaan we richting Bryce.