Dag 9: Capitol Reef NP

9 augustus 2022 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

We staan, zeer tegen de zin van de kids om 7.00 uur op. Ontbijt bij hotel en op naar Capitol Reef NP. Zo kunnen we voor de hitte het Cassidy Arch Trail (5 km en 200 meter omhoog) lopen. Voor de kids blijft het vroeg. We stijgen flink. Als de arch in zicht komt, houden Nic, Britte en Linde het voor gezien. Zij wachten wel tot wij terug zijn. As, Tijs en ik lopen door. We moeten de route zoeken maar daar is Tijs een kei in. Het is best pittig. We zien een oudere dame met twee stokken en een gezin met ee  4-jarige. Als zij ervoor gaan, kunnen wij het ook. Dan ineens links, daar is ie: de Cassidy Arch. We staan er bijna bovenop: genieten van de view, foto's maken en terug. In totaal lopen we zo'n twee uur. De middag gebruiken we om te relaxen: 'George' zorgt voor tosties, de kids bellen met vriend(inn)en thuis, we zwemmen, slapen en doen een spelletje. We besluiten vroeg te eten in Bicknell bij SunGlow (tip van een local die we bij de supermarkt hadden ontmoet): typische diner met een overdreven enthousiaste serveerster. Heerlijk gegeten: van grilled chicken tot meatloaf. Daarna nog 1x richting Capitol Reef. We krijgen te maken met roadworks en moeten in stoet achter de volgauto aan. De dame met het sign hebben we vanochtend ook al gezien: ze blijft vriendelijk zwaaien. We gaan het Hickman Bridge Trail lopen. Maar 1 mijl maar de dames klagen aaneengesloten over de afstanden waar we ze toe 'dwingen': zal wel vermoeidheid zijn. Als ze de bridge zien, gaan ze zitten. Met de jongens lopen As en ik onder de brug door. Op de terugweg pakken we nog een sunset mee, kopen wat drinken en ploffen op onze bedden neer. Het is pas 21.00 uur maar iedereen is moe (en hopelijk voldaan).

1. Luc &Susan Stevens:
    9 augustus 2022
    Haha, zo herkenbaar. Bij ons wordt ook steen en been geklaagd over het vroege opstaan en de wandelingen. Fijn om te horen dat het bij anderen niet anders is 😀
  2. Wendy:
    9 augustus 2022
    Het is inderdaad een hele andere vakantie dan 2 weekjes Gardameer. Hihi jullie hebben inderdaad een hele gave reis. Geniet ervan!!
  3. Leon:
    10 augustus 2022