Dag 15: Yellowstone NP

15 augustus 2022 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Het reizen en net name vroeg opstaan, valt de kids zwaar. We hrbben al veel gezien van Yellowstone en besluiten uit te slapen. Ontbijt op de kamer, ondertussen nog het raften voor morgen geboekt. Om 11.00 uur richting park. We gaan weer voor wildspotting en worden beloond: kuddes buffalo in Hayden Valley. We nemen er de tijd voor. Daarna door naar de Yellowstone Canyon. Eerst de South Rim met Artistpoint: wauw ook dat heeft Yellowstone. Daarna de North Rim met Inspirationpoint. We picknicken nog en rijden rond 17.00 uur het park voor de laatste keer uit. We logeren in West Yellowstone in het City Center. Een typisch Anerikaans motel: goed genoeg maar niet meer dan dat. Voor diner geven we Tijs zijn zin: MacDonalds.

Het reizen zit er bijna op. We hebben veel km's gemaakt: Britte zorgt voor de muziek, Linde regelt de route, Nic blijkt een top-wildspotter te zijn en Tijs: die praat alles aan elkaar en stelt steeds weer verbazende vragen. De zitplaatsenverdeling leidt tot de meeste stress: zelfs met de zee aan SUV-ruimte gaan ze steeds met elkaar het 'gesprek' aan😉.

Rolverdeling is helder, verkeersregels niet. Zo staan bij kruispunten aan vier kanten rode stopborden, rechts krijgt geen voorrang: je rijdt maar gewoon op en lacht en zwaait vriendelijk. Doen ze allemaal, ook de politie. Verder verbazen we ons over de Amerikanen. Wat ze aan hebben: ze mixen alles door elkaar. Wat ze eten: gezonde maaltijden, wij hebben ze niet gevonden. Wat ze uitgeven: uiteten is echt niet goedkoop, ze vragen zo 20 dollar en daar komt de tip (suggestion minimaal 15%) bij en toch zitten de restaurants vol! Hoe ze zich gedragen: zo geinteresseerd, overal wordt excuus voor aangeboden. Echt netjes en daarmee voor ons bijzonder.

1. Luc &Susan Stevens:
    15 augustus 2022
    Wij al in de rekaxmodus sinds we in LA zitten, kids mopperen ook nu niet meer 😀 Heel gaaf Yellowstone denk dat we nog een keertje moeten terugkomen. Wat staat er bij jullie big op het pr
  2. Luc &Susan Stevens:
    15 augustus 2022
    Wat staat er bij jullie nog op het programma?
  3. Leon:
    15 augustus 2022
    Vandaag en morgen Grand Teton en dan New York.......
  4. Luc &Susan Stevens:
    Ohhh, dat lijkt mij ook heel gaaf! Kids zullen wel uitkijken naar New York 😁