Dag 14: Yellowstone NP Lower Loop

14 augustus 2022 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Vanochtend iets rustiger aan gedaan. We hebben 1 kamer  dus 1 douche dus het ochtendritueel kost iets meer tijd. Bij het ontbijt nog gebeld via Whatsapp met de oma's en opa. Het is heet in NL begrepen we. Inmiddels hebben we ook door dat we geluk hebben qua weer hier: Bryce nu slecht weer, flashflot-waarschuwingen voor Capitol Reef vandaag. We zijn de buien steeds voor of net als vanmiddag onderweg en dus weinig last/hinder. Om 10.00 uur reden we vandaag Yellowstone weer binnen. Ditmaal bij Madison Junction de Lower Loop in. Eerste stop: Firehole Falls. Prachtig! Daarna door naar de Fountain Paintpots. Daar de Fountain Geyser en de Emereld Geyser Crater bekeken. Zo vreemd: bubbelende (en stinkende) aarde zien. Erg bijzonder. Daarna een hoogtepunt: de Grand Prismatic Hotspring. De parkeerplaats was overvol, in kolonne naar de hotspring. Als je er naast staat, zie je de kleuren niet zo goed maar ruik en voel je de uniekheid van dit plekje wel. Dus op naar een viewpoint. Dat bereik je via het Fairy Falls trail: woah ..... Volgende stop is het Upper Geyser Basin met de altijd betrouwbare All Faithfull geiser. Die spuit ieder 1,5 uur. Helaas waren we net te laat. We overbruggen de tijd met een lunch en een wandeling langs oa Old Faithful Inn. Met velrn anderen zitten we om 15.00 uur klaar voor de eruptie. En die komt er: indrukwekkend. Daarna besluiten we om tw gaan relaxen aan het Yellowstone Lake. Helaas onderweg begint het te regenen  De donder en bliksem hangen recht boven bakbeest: niks picknicken aan het lake. We besluiten te gaan wildspotten en naar het volgende motel te rijden. Onze zoekacties worden beloond: we zien herten maar vooral een bizon naast de auto... Wat een beest! Rond 19.00 komen we aan bij Wapiti lodge. Wat een leuke plek. Tussen de locals eten we onze brisket-sandwich. Leuk gesprek met een local die Chicago had ingeruild voor Wapiti: geen spijt, alleen natuur en rust voor teruggekregen. We zijn moe en duiken de kamer in. We hebben om een late checkout gevraagd: morgen doen we rustig aan...